Kibice Formuły 1 jednoznacznie i to bardzo krytycznie wypowiadają się po środowej decyzji FIA o przeforsowaniu wdrożenia systemu ochrony kokpitów bolidów F1 już od sezonu 2018.
Podczas środowego spotkania Grupy Strategicznej, FIA wbrew opinii zespołów zdecydowała się przeforsować wdrożenie systemu halo, który okazał się zdaniem Federacji najlepszą alternatywą po przetestowaniu również systemu aeroscreen od Red Bulla, a ostatnio także systemu shield.FIA skorzystała przy tym z prawa dającego jej bezwarunkową możliwość wdrażania zmian w przepisach jeżeli te dotyczą kwestii bezpieczeństwa.
Kibice w przytłaczającej większości są przeciwni takiemu rozwiązaniu, a słowa krytyki płyną również od osób, które w ostatnim czasie mocno zaangażowały się w naprawę wizerunku Formuły 1.
Jedną z nich jest Niki Lauda, trzykrotny mistrz świata F1, który na własnej skórze przekonał się jak niebezpieczna była kiedyś Formuła 1. Austriacki kierowca ledwo uszedł z życiem, gdy w 1976 roku na torze Nurburgring jego bolid wypadł z toru i stanął w potężnych płomieniach. Wtedy uratowała go szybka reakcja jego kolegów z toru.
"Testowaliśmy system halo, aeroscreen od Red Bulla a ostatnio także tarczę z Ferrari jako formę ochrony kokpitu" mówił Lauda.
"Żadne z tych rozwiązań nie przekonało nas w 100 procentach. W takich okolicznościach trzeba podejmować odpowiednie decyzje. Halo jest złą."
"FIA stara się jak może, aby F1 była bezpieczna. Ryzyko odpadnięcia kół z bolidu także jest teraz ograniczone, gdyż są one solidnie przymocowane do podwozia. Ryzyko dla kierowców jest minimalne."
"Ledwo co staraliśmy się przyciągnąć nowych fanów do naszego sportu szybszymi bolidami i zbliżeniem się do widzów, a teraz niszczymy to wszystko poprzez przesadną reakcję."
"Na 100 procent jest lepsze rozwiązanie niż halo, w przeciwnym razie nie sprawdzalibyśmy trzech różnych systemów. Najrozsądniejszym wyjściem byłaby kontynuacja badań a jeżeli udałoby się znaleźć coś, co nie niszczy wyglądu bolidów, wdrożenie tego systemu od sezonu 2019."
"To takie proste. Nie ma powodów, aby się śpieszyć z czymś czego później będziemy żałowali."
21.07.2017 10:00
0
Do wszystkiego można się przyzwyczaić nawet do Halo, teraz Ross Brawn ma ekipę to mogą w spokoju sobie testować inne rozwiązania i za rok zmienić halo na tarczę wersji 2 lub coś innego. FIA przyznała się że ze względów prawnych tak szybko wprowadza halo w przyszłym roku, bo jak ktoś zginie, nie daj boże, to mogą ich pozwać że pomimo posiadania kilku rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo nic nie wprowadzono, więc wprowadzili Halo.
21.07.2017 10:15
0
Coś czuje ze przez te "stringi" spadnie frekwencja oglądania wyścigów.
21.07.2017 10:48
0
Za niedługo dla bezpieczeństwa kierowców, bolidy będą sterowane zdalnie.
21.07.2017 10:49
0
@ 2. Taaak... na pewno ludzie przestaną oglądać f1, bo nie spodoba im się bolid ;D. Litości z takimi bzdurami.
21.07.2017 10:51
0
@1 Ale według mnie to całe halo oraz tarcza jest niepotrzebna. F1 nigdy nie miała być bezpieczna. Takie rozwiązania psują cały urok tego sportu. Mam nadzieję, że przez to całe halo spadnie im cholernie frekwencja oglądania wyścigów.
21.07.2017 11:22
0
@5 idac tym tokiem rozumowania, jakby wprowadzili wyglad i brak zabezpieczen z lat np '60 to ogladalnosc by wzrosla? Od tego sa inne "serie", np destruction derby :) Tez uwazam ze stringi to nadgorliwosc by pokazac "cos robimy". Lataja spojlery, skrzydla, czasem cale bolidy nad glowami, ale chyba nie tedy droga. Bianchiego uratowalaby inna konstrukcja dzwigu, a nie bolidu i tu niech wprowadzaja zmiany.
21.07.2017 11:47
0
Jak dla mnie powinni zagłosować wszyscy kierowcy w stawce czy chcą tego systemu halo , zatwierdzić wiekszością głosów i dowiedzielibyśmy sie czy chcą większego bezpieczeństwa w takiej formie czy nie. Jesli tak, uszanuje to
21.07.2017 17:24
0
To od Red Bulla może być. Zresztą. Nie lubisz niebezpiecznej pracy? Zostań księgowym; (No chyba że mafii). Nawet Senna wsiadając do bolidu się z tym liczył. I przypadek Schumachera. Warzywem został po wypadku na nartach. Nie w bolidzie F1.
21.07.2017 17:25
0
Dlaczego nie ma opcji "edytuj"? Po średniku powinno być z małej litery, ewentualnie zamiast średnika i nawiasu myślnik.
25.07.2017 09:13
0
Samochody stracą na pewno pod względem estetycznym, ale po jakimś czasie się do tego przyzwyczaimy, tak jak do zmian samochodów w 2009, 2014 i teraz. Tylko chciałbym zobaczyć jak kierowcy będą wysiadać z bolidów, czy nadal będzie to 5 sekund, czy raczej więcej. Nigdy nie byłem zwolennikiem tego rozwiązania, ale jak wyszło, że najlepiej się sprawdzi, to niech wprowadzają.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się